» تکنولوژی » مشق و امتحان با هوش مصنوعی !!
تکنولوژی - علمی - لوازم دیجیتال

مشق و امتحان با هوش مصنوعی !!

بهمن 25, 1401 0022

در سراسر کشور آمریکا رویسا دپارتمان ها و مدیران به خاطر A.I.  یا همان هوش مصنوعی ChatGPT که در هفته های اخیر به شدت معروف شده است شروع به تغییرات اساسی در کلاس های درس کرده اند که شیوه ی آموزش و یادگیری را به شدت تغییر می دهد.برخی اساتید رو به امتحانات شفاهی بیشتر ،کارهای گروهی و ارزیابی های دست نویس به جای آزمون های تایپ شده آورده اند.
این حرکات بخشی از یک دست و پنجه نرم کردن با موج فناوری جدید به نام هوش مصنوعی مولد یا ChatGPT است که در ماه نوامبر توسط آزمایشگاه هوش مصنوعی OpenAI  منتشر شد.ربات چت در پاسخ به درخواست‌های کوتاه، متن‌های عجیب و غریب و ظریف تولید می‌کند و مردم از آن برای نوشتن نامه‌های عاشقانه، شعر، داستان‌های طرفدار – و کارهای مدرسه‌شان استفاده می‌کنند.
که همین امر باعث سردرگمی مدرسان شده است که سعی بر تشخیص این دارند که آیا خود دانش آموزان تکالیف را انجام میدهند یا از چت بات ها استفاده میکنند.برخی از سیستم‌های مدارس دولتی، از جمله در شهر نیویورک و سیاتل،  این ابزار را در شبکه‌ها و دستگاه‌های Wi-Fi مدارس برای جلوگیری از تقلب ممنوع کرده‌اند، اگرچه دانش‌آموزان به راحتی می‌توانند راه‌حل‌هایی برای دسترسی به ChatGPT پیدا کنند.
در آموزش عالی ، کالج ها و دانشگاها تمایلی به ممنوعیت هوش مصنوعی نیست چرا که مدیران شک دارند که کارها موثر باشد و آزادی تحصیلی را از دانشجویان میگیرند به همین دلیل سعی در تغییر روش تدریس دارند.

جو گلاور، استاد دانشگاه فلوریدا گفت: «ما سعی می‌کنیم سیاست‌های کلی را ایجاد کنیم که مطمئناً از اختیارات اعضای هیئت علمی برای اداره کلاس حمایت می‌کند، به جای هدف قرار دادن روش‌های خاص تقلب. این آخرین نوآوری نیست که باید با آن سر و کار داشته باشیم.”
این به ویژه در مورد A.I مولد صادق است که در روزهای اولیه خود است. انتظار می رود OpenAI به زودی ابزار دیگری به نام GPT-4 را منتشر کند که در تولید متن بهتر از نسخه های قبلی است. گوگل LaMDA، یک ربات چت  را ساخته است و مایکروسافت در حال بحث در مورد سرمایه گذاری 10 میلیارد دلاری در OpenAI است. استارت‌آپ‌های سیلیکون ولی، از جمله Stability AI و Character.AI نیز در حال کار بر روی A.I مولد هستند.

در بسیاری از دانشگاه ها، ChatGPT اکنون در صدر دستور کار قرار گرفته است. مدیران در حال ایجاد گروه‌های ضربتی و میزبانی بحث‌های دانشگاهی برای پاسخگویی به این ابزار هستند، که بیشتر راهنمایی‌ها برای انطباق با فناوری است.


الان هشتگ #chatgptبیش از 578میلیون بازدید دارد از ویدیو هایی که مردم در حال استفاده از این ابزار هستند .از نوشتن متن تا حل کردن مشکلات و مسائل برنامه نویسی.در یکی از این ویدیو ها دانش آموزی در حال استفاده از chatgpt برای حل امتحان خود است و می گوید<< شما رو نمیدونم ولی من الان گذاشتم امتحانم رو chat gpt بده .درس خوندن خوش بگذره>>

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایلیا

ایلیا دانشجوی رشته مهندسی فلان است . او بسیار علاقه مند به نوشتن و خواندن مقالات و زندگی نامه ها را دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    ورود / عضویت